Boka vårt bästa pris, bli medlem nu!

Boknings & konferensmedarbetare / Booking & Conference Agent på Ad Astra by Elite

Om tjänsten


Under senhösten 2022 öppnar vi inom Elite Hotels of Sweden vår senaste, ambitiösa hotellsatsning – Ad Astra by Elite vid vackra Snäckviken i Södertälje. Vårt förstklassiga, internationella destinationshotell med premiumapproach tar nu Rivieran till Sverige och arbetet med att skapa en autentisk upplevelse med influenser från Medelhavets pärlor så som Italien samt Sydfrankrike är i full gång. Konceptet som bygger på inspiration från Medelhavet och Rivieran kommer att rymma både en spektakulär piazza med tillhörande orangeri, ett flertal restauranger, barer, biograf, aktiviteter och underhållning. Hotellet kommer även att få ett omfattande spa med inspiration från de antika romerska baden, med trädgård och tre pooler både inne och ute. Spa:et som ingår i koncernens egna spakoncept Vana Spa kommer att bli det största hittills. Utöver detta kommer hotellet att rymma tolv konferenslokaler samt 161 rum och sviter i nio olika kategorier. Beläget på kajen invid Snäckviken i Astras före detta huvudkontor är Ad Astra by Elite en hyllning till Rivierans lyx, livsstil och matkultur. Namnet är latin och betyder ”mot stjärnorna”, vilket också symboliserar Elite Hotels of Swedens ambition med både hotellet och servicenivån.

Som anställd på boknings- & konferensavdelningen hanterar du både individuella bokningar via mail samt grupp-, mötes- & evenemangsförfrågningar via både mail och telefon genom hela säljprocessen ifrån inkommande förfrågan, behovsanalys, offerthantering, uppföljning, konvertering fram till signerat kontrakt. Utöver det tar du sedan emot våra gäster på plats genom ett varmt och personligt värdskap. Därtill ingår projektledning av grupper samt iordningsställande av lokaler inför möten och konferenser, lättare teknikhantering och enklare möbleringar, servering av lättare måltider samt debitering, fakturering, kvalitetssäkring och gäst- & kunddialog även efter avslutad vistelse och evenemang. Administrativa arbetsuppgifter varvas helt enkelt med operativt arbete på golvet.

Vi ser gärna att man tar med sig sina tidigare erfarenheter från andra hotell- och/eller konferens & evenemangsverksamheter för att tillsammans med sina kollegor på hotellet bidra till att inspirera, bygga upp och utveckla både sitt team och Ad Astra by Elite i sin helhet. Vi är övertygade om att nyckeln till framgång är att finnas där för våra gäster & kunder ifrån start till slut, vilket också möjliggör att arbetet på boknings- & konferensavdelningen blir mycket omväxlande, varierande och mångsidig.

På Ad Astra by Elite har vi äran och nöjet att få välkomna både nationella samt internationella fritidsresenärer och affärsgäster, samt logi- & konferensgrupper, vilket gör arbetet i receptionen särskilt omväxlande och mångsidigt. Våra gäster spenderar till stor del de flesta eller till och med alla timmar under vistelsen hos oss på hotellet och våra många olika enheter, vilket ställer ännu högre krav på bemötande och värdskap i världsklass. Alla våra gäster ska känna sig sedda och komma ihåg alla i personalen som ambassadörer för Ad Astra by Elite.

Erfarenhet av arbete på en boknings- och/eller konferensavdelning samt mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift är ett minimikrav. Utbildning i hotellsystemet HMS Infor samt Sales & Catering kommer ges på plats.

Du får en unik chans att ingå i ett dedikerat, passionerat och motiverat Pre-Openingteam och att – i samråd och dialog med boknings- & konferenschefen / Booking & Conference Manager – sätta och påverka våra arbetssätt, rutiner, strukturer och kultur. En sällsynt och unik möjlighet att få vara med att bygga ett starkt, framgångsrikt team som har i uppgift att skapa långsiktiga relationer med alla kollegor samt våra gäster och samarbetspartners.

Skulle du vilja vara med på vår framgångsresa och sätta Ad Astra by Elite på kartan?

Vi beräknas öppna i november 2022 och anställningen börjar redan i augusti/september då många av våra större bokningar har långa ledtider.

Vi letar efter kollegor på boknings- & konferensavdelningen som vill arbeta både deltid och heltid, samt som timanställda på enstaka dagar vid behov.

Arbetstiderna är huvudsakligen vardagar klockan 07:00 – 19:00, men kan variera utifrån bokningsläget. Arbete sena kvällar och helger kan förekomma. Lön enligt HRFs & Visitas kollektivavtal.

Det är enkelt och smidigt att pendla till Södertälje med både pendeltåg & buss till Södertälje Centrum samt regionaltåg till Södertälje Syd.

Du rapporterar direkt till boknings- & konferenschefen / Booking & Conference Manager. Till dess att boknings- & konferenschefen / Booking & Conference Manager har påbörjat sin anställning kan eventuella frågor och funderingar mailas direkt till hotelldirektören / General Manager Steffen Sander på steffen.sander@adastrabyelite.se. Läs gärna mer om hotellet på www.adastrabyelite.se

Välkommen till oss på Ad Astra by Elite – Rivieran 28 minuter söder om Stockholm!

Om Ad Astra by Elite


Elite Hotels of Sweden omvandlar Astras f.d. huvudkontor till ett högklassigt destinationshotell. Hotellet, som beräknas stå klart under Q4 2022 kommer erbjuda ett flertal restauranger, en stor konferensanläggning och en härlig spa-anläggning precis intill Södertälje kanal. Här kommer det att finnas plats för både små och stora möten där förstklassig service kommer bli en självklar del av upplevelsen. Hotellet kommer även att erbjuda flera restauranger av hög internationell klass.

Att jobba på Bokning


Vi som jobbar på bokningen är oftast de som har den första kontakten med gästen, därför behöver vi vara experter på att kunna förmedla tillit och kunskap om Elite Hotels. Service för oss handlar om att med stor lyhördhet verkligen förstå gästens behov och önskemål och säkerställa att bokningen uppfyller dessa.

Passar dig som


  1. Är lyhörd
  2. Är säljinriktad
  3. Har god problemlösningsförmåga

Fakta om tjänsten

Stad
Södertälje
Rekryterande chef
Steffen Sander
_