Gå till huvudinnehållet Gå till huvudmenyn

Shift leader på Elite Hotel Carolina Tower

Vi söker dig som är ett genuint serviceproffs och som vill bli en del av vårt härliga och proffsiga receptionsteam!

I vårt team idag jobbar ett glatt gäng med blandad bakgrund. Vi värdesätter varje individs personlighet och gillar att utveckla våra medarbetares styrkor och intressen.

Arbetet i receptionen

Som Shift leader i receptionen kommer du att arbeta i hotellets hjärta och bli gästens första intryck. I vårt team är varje medarbetare en viktig nyckelperson, som bidrar till att samarbetet fungerar väl mellan de olika avdelningarna. Därför är det viktigt att du har bästa känsla för förstklassig service, samt bidrar varje dag till att ge våra gäster en exceptionell upplevelse. Vi söker dig som är stresstålig, van att arbeta med många saker samtidigt och alltid ger ett glatt och positivt intryck. 

Arbetet i vår reception och består av in- och utcheckning av gäster, hantering av telefonväxel, kassa, bokningar, konferens, administrativa uppgifter, conciergeservice samt att hålla lobby och receptionsområde i bästa skick. 

I rollen som Shift leader ingår även arbetsledning under passen samt vissa administrativa uppgifter. Du förväntas även hjälpa till vid introduktion av nya medarbetare samt leda arbete enligt de riktlinjer och policys som finns att tillgå. 

Vem är du?

Som person ser vi gärna att du är du flexibel, har lätt att anpassa dig till olika situationer med ödmjukhet och initiativförmåga. Du brinner för god service, är ansvarsfull och jobbar för höga kvalitetsmål. Goda språkkunskaper är ett krav och du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Flera språk och erfarenhet av hotellsystemet Opera eller Infor HMS är meriterande. Vi ser helst att du har minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete i hotellreception och gärna med arbetsledande funktion. 

Omfattning och start

Vi söker just nu en person till en heltidstjänst med start mitten av augusti. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!

Frågor?

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta vår Hotellchef Caroline Simonsson, caroline.simonsson@elite.se 

 

Praktikaliteter:

  • Arbetstider: 4 veckors rullande schema förmiddag/eftermiddag samt helger
  • Omfattning: 100% tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning
  • Start: 1 September 2022 eller enligt överenskommelse.  
  • Lön
  • För frågor om tjänsten kontakta: Caroline Simonsson, caroline.simonsson@elite.se
  • Sista ansökningsdag: Urval kommer ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan!

Vi ser framemot att höra från dig!

  1. Är ansvarstagande och initiativtagande; gästen kan sällan vänta
  2. Är lyhörd med god problemlösningsförmåga
  3. Kan arbeta bra självständigt såväl som i grupp

Fakta om tjänsten

Stad Elite Hotel Carolina Tower, Stockholm
Publiceringsdatum 30 juni
Rekryterande chef Caroline Simonsson (caroline.simonsson@elite.se)
Sista ansökningsdag 30 september
Sök nu

Att arbeta i reception innebär att ingen dag är den andra lik, varför det är viktigt att du tycker om ett högt tempo och har en lösningsorienterad inställning till allt som händer. Som receptionist är du också säljare och det är viktigt för oss att det är naturligt för dig att aktivt jobba med merförsäljning som en form av service och så snart möjligheten finns erbjuda en högre rumskategori, en middag i huset eller parkeringsplats – allt för att erbjuda gästen en högklassig serviceupplevelse hos oss!