Frågor & svar – Elite Hotels Rewards
Vanliga frågor & svar
-
Hur lång tid tar det innan poängen registreras efter en vistelse?
Dina poäng registreras på ditt medlemskap efter utcheckad vistelse.
-
Jag kan inte logga in med mitt lösenord, kan jag få ett nytt?
Du kan själv generera ett nytt lösenord genom att klicka här.
-
Vi delar rum, kan vi dela på poängen för övernattningen?
Nej, personen vars medlemskap står i bokningen kommer att få poängen för övernattningen.
-
Kan jag ge bort poäng till en annan Elite-medlem?
Dina poäng är personliga och kan inte flyttas över till ett annat konto, men du är välkommen att ge bort en present till någon du tycker om i form av bonusnätter, restaurang- eller frukostvouchers.
-
Vad kan jag använda mina poäng till?
Med dina poäng kan du bland annat boka bonusnätter, beställa restaurang- eller frukostcheckar att använda på hotellen, beställa upplevelseboxar, boka inrikesflyg och mycket mer.
Klicka här för att se alla uttagsmöjligheter.
Alla kategorier
Använda poäng
-
Kan jag ge bort poäng till en annan Elite-medlem?
Dina poäng är personliga och kan inte flyttas över till ett annat konto, men du är välkommen att ge bort en present till någon du tycker om i form av bonusnätter, restaurang- eller frukostvouchers.
-
Vad kan jag använda mina poäng till?
Med dina poäng kan du bland annat boka bonusnätter, beställa restaurang- eller frukostcheckar att använda på hotellen, beställa upplevelseboxar, boka inrikesflyg och mycket mer.
Klicka här för att se alla uttagsmöjligheter.
Bonusnätter
-
Jag har bokat en bonusnatt men behöver avboka, kan jag få tillbaka poängen?
Ja, om du avbokar din bokning i enlighet med avbokningsreglerna så sätts poängen automatiskt tillbaka på ditt medlemskonto. Om poängen du använt till bonusnatten har hunnit förfalla vid avbokningstillfället får du inga poäng tillbaka.
-
Får jag poäng, nivånätter och förmåner även när jag utnyttjar en bonusnatt?
Du får inga poäng eller nivånätter när du utnyttjar en bonusnatt. Du får däremot poäng som vanligt enligt principen ”en poäng per spenderad krona” på hotellets övriga tjänster, exempelvis restaurang och pub. Du får också ta del av dina medlemsförmåner som vanligt.
-
Kan jag boka en bonusnatt och ge bort till någon annan?
Absolut! Du kan använda dina poäng till att boka en bonusnatt i någon annans namn. Kontakta vår medlemsservice på member@elite.se eller 0771 - 788 789 så hjälper vi dig med bokningen.
-
Hur bokar jag en bonusnatt med mina poäng?
För att boka bonusnatt på Elite Hotels börjar du med att logga in på ditt medlemskap. Efter att du valt datum och hotell på startsidan kryssar du i rutan för sök bonusnatt i menyn.
Du kan även kontakta vårt medlemsservice på telefon 0771-788 789 eller skicka ett e-mail till member@elite.se så hjälper vi dig med bokningen.
Förmåner
-
Gäller medlemsförmånerna även när jag bor på Hotel Bishops Arms?
När du bor på Hotel Bishops Arms får du som vanligt ta del av restaurangcheckar, men övriga medlemsförmåner gäller inte. Du tjänar också poäng och nivånätter på dina övernattningar.
-
Vilka förmåner får jag på de olika nivåerna?
Klicka här för att se en översikt av alla medlemsförmåner.
-
Får jag någon rabatt på min övernattning om jag är medlem?
Som medlem i Elite Hotels Rewards får du alltid minst 5 % rabatt på våra publika priser. För att få tillgång till rabatten loggar du in på hemsidan och väljer vart och när du vill boka. Ditt medlemspris kommer då att visas automatiskt.
Du kan även boka medlemspriser via Servicecenter eller i receptionen på något av våra hotell. Glöm inte att uppge ditt medlemsnummer.
Med publika priser menas pristyperna Flex, Holiday och Love.
-
Får jag samtliga restaurangcheckar för min vistelse direkt när jag checkar in?
Du får samtliga restaurangcheckar vid incheckningen, men kan endast användas en gång per dag. Önskar du hämta dem vid ett senare tillfälle under din vistelse så går det självklart bra, stäm av med personalen på plats på hotellet.
-
Kan jag samla flera restaurangcheckar och använda vid ett tillfälle?
Nej, du kan endast använda en check per dag. Bor du flera nätter får du samtliga checkar vid incheckning och giltigt datum är skrivet på checken. Checkarna måste användas innan utcheckning.
-
Vart kan jag använda mina restaurangcheckar?
Du kan använda dina restaurangcheckar i våra The Bishops Arms-pubar samt hotellrestauranger i Elite Hotels regi*. Checkarna är inte giltiga för betalning av produkter från minibaren eller hotellets kiosk.
*Restaurangcheckar är ej giltiga på Miss Voon i Stockholm eller Uppsala, eller Storan i Linköping. Kan komma att ändras.
-
Får alla medlemmar en restaurangcheck?
Ja, under förutsättningen att din bokning är en kvalificerad vistelse. Tredjepartsbokningar berättigar inte till förmåner.
Generella frågor
-
Hur registrerar jag mig för Elites nyhetsutskick och specialerbjudanden?
Genom att bli medlem och fylla i din mailadress i dina kontaktuppgifter får du ta del av våra medlemsutskick och specialerbjudanden. Om du vill ta emot vårat nyhetsbrev utan att bli medlem så fyller du i ditt namn och din mejladress i rutan "Nyhetsbrev" allra längst ner på startsidan.
-
Jag försöker bli medlem, men får inget aktiveringsmail. Vad gör jag?
Kontakta medlemsservice på member@elite.se eller telefon 0771-788 789 så hjälper vi dig!
-
Jag behöver uppdatera mina kontaktuppgifter, hur gör jag?
Som inloggad medlem kan du uppdatera telefonnummer och hemadress under Min sida/Mina Uppgifter. Vill du uppdatera din mejladress kontaktar du medlemsservice på member@elite.se så hjälper vi dig.
-
Var hittar jag era medlemsregler?
Våra medlemsregler läser du genom att klicka här.
-
Vart kan jag se mitt poängsaldo?
Logga in med dina medlemsuppgifter och navigera till "Min sida" för att få en översikt av dina poäng.
-
Hur länge är mina poäng giltiga?
Dina poäng är giltiga tre år efter intjäningstillfället om inget annat meddelas. Vid utnyttjande av poäng så används alltid de äldsta poängen först. Kontakta member@elite.se för att ta reda på när dina poäng förfaller.
-
Vilka medlemsnivåer finns?
Medlemsnivå
Bronze
Silver
Gold
Platinum
Antal nätter
0-4
5-14
15-54
55-
Din medlemsnivå bestäms av antal kvalificerande övernattningar du haft under ett och samma kalenderår. Ju högre medlemsnivå du har, desto fler medlemsförmåner får du när du bor hos oss. Läs mer om de olika förmånerna här.
-
Hur blir jag medlem?
Fyll i formuläret "Bli medlem" här, så kan du enkelt skapa din egen medlemsprofil.
Medlemsnivå
-
När uppgraderas jag till nästa medlemsnivå?
Uppgraderingar görs löpande och kalkyleras på antal kvalificerade nivånätter du bott under ditt personliga medlemsår.
-
Jag har blivit uppgraderad till en högre nivå, när får jag ta del av mina nya förmåner?
Du får tillgång till dina nya förmåner direkt när du uppnått en högre medlemsnivå i Elite Hotels Rewards. Om du når en ny nivå under en pågående vistelse ber vi dig kontakta medlemsservice så att du får ta del av dina nya förmåner direkt.
-
När blir jag nedgraderad om jag inte övernattat tillräckligt många nätter?
Nedgraderingar görs en gång per år och sker på ditt personliga brytdatum (du ser ditt personliga datum under mina sidor > mitt medlemskap > senast uppgraderad medlemsnivå. Nivånätterna i inloggat läge räknas dock på ett rullande kalenderår.
-
Vad är en nivånatt?
Du samlar nivånätter när du bor hos oss på kvalificerande övernattningar. Med kvalificerande övernattningar menas bokningar gjorda via Elite Hotels egna bokningskanaler (centralbokningen, genom hotellen eller på elite.se) samt avtalspriser bokade via traditionella resebyråer.
Hur många nivånätter du behöver för att komma upp i en ny nivå hittar du här. Nivånätterna i inloggat läge räknas på ett rullande medlemsår.
Medlemskort
-
Behöver jag ett medlemskort?
Alla våra medlemskap är idag helt digitala, du identifierar dig med ditt medlemsnummer eller visar ditt digitala medlemskort som du hittar i inloggat läge under rewards.
-
Hur hittar jag mitt medlemsnummer?
Ditt medlemsnummer finns under sektionen mitt medlemskap när du loggar in på Mina sidor. Behöver du hjälp med att hitta ditt medlemsnummer kan du också kontakta oss på member@elite.se, så hjälper vi till.
-
Vart hittar jag mitt digitala medlemskort?
Du hittar ditt digitala medlemskort genom att gå till elite.se/rewards och logga in med dina uppgifter, klicka sedan på "digitalt medlemskort".
Partners
-
Vad är en Live It upplevelsebox och hur beställer jag den?
För 10 000 medlemspoäng får du en upplevelsebox från Live it. Upplevelseboxen innehåller ca 70 olika upplevelser. Mottagaren får välja bland vinprovningar och skönhetsbehandlingar samt motorsport och adrenalinfyllda äventyr. Boxen är giltig i ett år så det finns gott om tid att uppleva något nytt.
Du kan beställa en box här.
OBS! Boxen kan bara skickas till adresser inom Sverige.
-
Kan jag använda mina poäng hos Europcar?
Ja, du kan använda dina poäng för att hyra bil hos Europcar.
Du kan skicka en bokningsförfrågan på elite.se eller skicka den via e-post till member@elite.se. Kom ihåg att berätta om vart och när du önskar hämta och lämna tillbaka bilen samt ditt medlemsnummer.
- Använd dina Elite-poäng till att hyra bil hos Europcar
- 10 % rabatt på bilhyror inom Sverige
Klicka här för att läsa mer om Europcar.
-
Vilka fördelar får jag som medlem hos SAS Eurobonus?
Är du medlem i Elite Hotels Rewards har du möjligheten att tjäna 300 Eurobonuspoäng per natt. Hos oss behöver du inte välja – du får poäng i båda programmen.
Poängintjäning i programmen kräver att man har bokat sin vistelse via de kanaler som är poänggrundande (Läs mer om hur du bokar en poängberättigad natt under ”Vad är en kvalificerande övernattning?”).
Vill du koppla ditt Eurobonus-medlemskap till din medlemsprofil? Kontakta eurobonus@elite.se så hjälper vi dig där.
-
Hur kan jag stötta Barncancerfonden genom Elites gästprogram?
Medlemmar i Elite Hotels Rewards ges möjligheten att skänka sina intjänade poäng till Barncancerfonden. Poängen används till övernattningar för drabbade familjer.
Skänk poäng här eller kontakta member@elite.se så hjälper vi dig!
Läs mer om Barncancerfondens här.
Saknade poäng
-
Jag saknar poäng, hur kan jag få dem registrerade?
Just nu har vi lång handläggningstid för efterregistrering av vistelser. Det kan dröja upp till 6 veckor innan poängen syns på ditt medlemskap.
Vi hjälper dig att efterregistrera poäng via formuläret nedan. Om du har problem med efterregistreringen kan du kontakta oss per mejl, member@elite.se
Vi kan efterregistrera poäng i upp till sex månader efter vistelsen förutsatt att du var medlem i Elite Hotels Rewards vid det aktuella intjäningstillfället. Om du precis blivit medlem kan du efterregistrera vistelser som varit en månad tillbaka i tiden från den dagen du blev medlem.
Du tjänar inte poäng på vistelser som är bokade via tredje part.
-
Jag har nyligen blivit medlem, kan jag efterregistrera en vistelse från innan jag blev medlem?
Om du precis blivit medlem kan du efterregistrera vistelser en månad bakåt i tiden från den dagen du blev medlem. Kontakta vår Medlemsservice på telefon 0771-788 789 eller skicka ett e-mail till member@elite.se så hjälper vi dig.
Just nu har vi lång handläggningstid för efterregistrering av vistelser. Det kan dröja upp till 6 veckor innan poängen syns på ditt medlemskap.
-
Kan jag efterregistrera poäng för en bokning gjord via en onlineresebyrå, exempelvis Hotels.com, Booking eller Expedia?
Nej, bokningar via tredjepart räknas inte som kvalificerade övernattningar och är inte poängberättigade.
Är du osäker på om du kan få poäng för en specifik bokning? Kontakta medlemsservice på member@elite.se så hjälper vi till med att kontrollera det.
Tjäna poäng
-
Kan jag tjäna poäng på ett restaurangbesök även om jag inte övernattar?
För att få tillgodoräkna poäng på ett restaurang- eller pubbesök är förutsättningen att du nyttjar tjänsterna i samband med ditt boende och att debitering sker på din personliga hotellnota. Om du inte bor på hotellet kan du således inte tillgodoräkna poäng för restaurang- eller pubbesök för närvarande.
-
Vilka undantag finns för poängintjäning?
Bokningar gjorda via så kallade tredjepartskanaler (exempelvis Booking, Hotels.com, Expedia) ger inte poäng, nivånätter och berättigar inte till medlemsförmåner. Poäng och nivånätter ges inte heller vid en bonusnatt. Om du bor på hotellet i samband med en konferens får du en fast summa på 750 poäng per natt.
Vi förbehåller oss rätten att exkludera möjligheten att samla poäng och nyttja medlemsförmåner i samband med vissa specialerbjudanden, gruppbokningar och vissa avtal med företag, samarbetspartners och organisationer.
-
Får jag extrapoäng vid högre medlemsnivå?
Du får extrapoäng på din övernattning från Silvernivå och uppåt.
Nivå
Antal extrapoäng per natt
Silver
200 extrapoäng
Gold
400 extrapoäng
Platinum
600 extrapoäng
-
Kan jag tjäna poäng på en bokning gjord via en onlineresebyrå, exempelvis Hotels.com, Booking.com eller Expedia?
Nej, bokningar via tredjepartskanaler, så som online-resebyråer är inte poängberättigande. Observera att du inte kan ta del av några förmåner om din bokning är gjord via en tredje part.
-
Hur bokar jag min övernattning för att få poäng?
För att få poäng på din övernattning bokar du direkt via oss, dvs. på elite.se, via vår centralbokning eller på något av våra hotell. Bokningar via traditionell resebyrå kan också räknas som en kvalificerad övernattning, beroende på pristyp.
Bokningar via tredjepartskanaler, så som online-resebyråer (Hotels.com, Booking.com, expedia.com etc.) är inte poängberättigade.
Vi förbehåller oss rätten att exkludera möjligheten att samla poäng och nyttja medlemsförmåner i samband med vissa specialerbjudanden, gruppbokningar och vissa avtal med företag, samarbetspartners och organisationer.
-
Vad är en kvalificerad övernattning?
En kvalificerad övernattning är en övernattning som bokats direkt via oss, dvs. på elite.se, via vårt Servicecenter eller direkt på något av våra hotell. Bokningar via traditionell resebyrå kan räknas som kvalificerande beroende på pristyp.
Bokningar via tredjepartskanaler, så som online-resebyråer (Hotels.com, booking.com, expedia.com etc.) är inte poängberättigade.
Vi förbehåller oss rätten att exkludera möjligheten att samla poäng och nyttja medlemsförmåner i samband med vissa specialerbjudanden, gruppbokningar och vissa avtal med företag, samarbetspartners och organisationer.
-
Jag har bokat flera rum åt min familj, kan jag få poäng för deras rum?
Grundregeln är att du bara kan få poäng för det rum som du själv bor i. Undantaget är när du som medlem har bokat rum tillsammans med din familj under en och samma vistelse, då får du även poäng för deras rum. Med familj avses partner samt barn upp till 13 år. Notera att nivånätter endast ges för ett rum.
-
Min arbetsplats har bokat min övernattning, kan jag få poäng ändå?
Ja, om bokningen är gjord via någon av våra egna kanaler (telefon, mail eller på elite.se) eller via traditionell resebyrå så kan du tjäna poäng på din vistelse. Kom ihåg att meddela ditt medlemsnummer vid incheckning på hotellet.
-
Kan jag tjäna poäng på övernattning på Hotel Bishops Arms?
Du får både poäng och nivånätter registrerade för din övernattning på våra Hotel Bishops Arms. Du får även restaurangcheckar när du bor på Hotel Bishops Arms, däremot gäller inte övriga medlemsförmåner.
-
Kan jag tjäna poäng på mat och dryck på The Bishops Arms pub?
Absolut, förutsättningen är att du nyttjar tjänsterna i samband med ditt boende och att debitering sker på din personliga hotellnota.
Har du bott på ett Hotel Bishops Arms och i samband med vistelsen ätit eller druckit i puben behöver du i efterhand kontakta medlemsservice med en kvittokopia för att tillgodoräkna dig poängen.
-
Kan jag tjäna poäng vid konferens på hotellen?
Bokning av konferenslokaler och större konferensarrangemang är inte poängberättigande. Om du övernattar i samband med en konferens så ger övernattningen 750 poäng och om du nyttjar hotellets service för din personliga konsumtion och sätter upp det på hotellnotan får du naturligtvis ytterligare poäng.
-
Kan jag tjäna poäng på mat, dryck och service på hotellen?
Ja, du får poäng för mat och dryck både i våra hotellrestauranger och på The Bishops Arms-pubarna. Du kan få poäng på notor för upp till 5 personer och upp till 5000 kr.
Du får också poäng för de tjänster som hotellet erbjuder, så som telefon, tvätt och garage. Förutsättningen för poängintjäning är att du nyttjar tjänsterna i samband med ditt boende och att debitering sker på din personliga hotellnota. Grundregeln en tjänad poäng per spenderad krona gäller.
-
Hur många poäng får jag per övernattning?
Grundregeln för poängintjäning är en poäng per spenderad krona. Om din hotellnatt kostar 900 kronor har du således tjänat 900 poäng. För att erhålla dina poäng så behöver du boka dina vistelser via våra egna kanaler alternativt via en traditionell resebyrå.
Kontakta oss
Elite Hotels Rewards - Medlemsservice
Box 21034
100 31 Stockholm
Tel: 0771-788 789
Email: member@elite.se
Telefontid
Helgfria vardagar 9:00-15.00